czwartek, 8 listopada 2012

Jak zmienić wizerunek?

Jak zmienić wizerunek firmy? Dla wielu z nas odpowiedź jest prosta. Potrzebny jest dobry pomysł i praca, jeszcze raz praca. A gdybym zadał pytanie jak zmienić wizerunek firmy? Albo nie jak zmienić wizerunek całego miasta? Od kilku miesięcy możemy śledzić takie próby w Łodzi.


Mural może zmienić wizerunek Łodzi? źródło: http://polskalokalna.pl


Ciekawa inicjatywa wykorzystująca chyba wszystkie możliwości dystrybucji informacji, przekaz prasowy, telewizyjny … sporo eventów, prelekcji. W internecie sporo się pisze … Moją uwagę zwróciło hasło Kreatywna Łódź w kontekście inicjatywy Murali, które powstają w ścianach kamienic.

Jako mieszkaniec łodzi nieustannie zauważamy dwa powtarzające się na każdym kroku przekazy: kultura i kreatywnie. Co do kultury to nie wypowiem się … bardziej interesuje mnie kreatywność.

Z definicji (nie szukałem daleko wikipedia) kreatywność:

proces umysłowy pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji, lub nowych skojarzeń, powiązań z istniejącymi już ideami i koncepcjami. Myślenie kreatywne, to myślenie prowadzące do uzyskania oryginalnych i stosownych rozwiązań. Alternatywna, bardziej codzienna definicja kreatywności mówi, że jest to po prostu zdolność tworzenia czegoś nowego.


Tak powstaje wizerunek Łodzi źródło: http://polskalokalna.pl

Nie wiem dlaczego odnoszę wrażenie, że murale jakoś nie pasują do projektu. Powrót do twórczych i innowacyjnych czasów PRL ciężko nazwać myśleniem postępowym i kreatywnym... Zastanawiam się ile jeszcze trzeba będzie wydać pieniędzy na kreowanie marki by każdy naszym kraju i nie tylko wiedział, że kreatywnie to tylko w Łodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz