piątek, 28 września 2012

Rebranding w motoryzacji

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego Audi ma logo czterech połączonych pierścieni? Czy wiesz, że godło Cadillac zostało zainspirowane herbem szlachcica, który później okazał się być oszustem? Albo, że Volkswagen był pomysłem Hitlera? Rebranding w motoryzacji zaczyna się wraz z konstruowaniem pierwszego samochodu. Zobaczcie jak zmieniały się i jak dziś wyglądają elementy identyfikacji wizualnej kilku znanych firm.


Rzućmy okiem na fascynujące historie logotypów, jednych z najbardziej popularnych samochodów na świecie:

Rebranding Alfa Romeo


Alfa Romeo, producent samochodów i duma całych Włoch, swoje pierwsze kroki stawiała we Francji. W roku 1910, Milan arystokrata Cavaliere Ugo Stella współpracował z francuskim Darracq. Gdy współpraca nie powiodła się, Stella przeniósł firmę i przemianował ją na Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Fabryka Samochodów Lombard, Public Company).

Charakterystyczne logo Alfa Romeo zostało stworzone w 1910 roku przez Romano Cattaneo. Pewnego dnia, podczas czekania na tramwaj w Piazza Castello na stacji w Mediolanie, inspirowany przez Czerwony Krzyż na Fladze Mediolanu i herbu szlacheckiego Domu Visconti, który opisywany jest Biscione (zaskroniec) z mężczyzną w jego paszczy, symbolizującej "Viscontiego wrogów, że wąż nie był zawsze gotowy do zniszczenia." Dwa węzły dynastii Savoia oddzielają słowa ALFA i Milano.

Rebranding Audi


Niemiecki inżynier August Horch, który pracował dla Karla Benz, założył własną firmę samochodową A. Horch & Cie w 1899 roku. Dziesięć lat później, został zmuszony odejść z własnej firmy. Założył nową firmę w innym mieście ale nadal używał marki Horch. Jego główni partnerzy pozwał go, August Horch musiał poszukiwać nowego brandu.

Kiedy Horch rozmawiał z partneram biznesowym Franz Fikentscher w mieszkaniu Franza, syn Franza wymyślił nazwę Audi:

Podczas tego spotkania syn Franza w rogu pokoju uczył się łaciny. Kilka razy wyglądał, jakby mówiąc coś szeptem, ale po prostu połknąć jego słowa i kontynuować pracę, aż w końcu wypalił:

Ojcze - audiatur et Altera Pars ... czy nie byłoby dobrym pomysłem, aby nazwać to audi zamiast Horch? ". "Horch" w niemieckich przekazach to "słuchaj", a odpowiednikiem w języku łacińskim jest "Audi".

Pomysł został entuzjastycznie przyjęty przez wszystkich obecnych na posiedzeniu
I tak Audiwerke GmbH  powstało w 1910 roku. W 1932 roku, cztery producenci samochodów Audi, Horch, DKW i Wanderer połączyli się tworząc Auto Union. Logo Auto Union, cztery powiązane ze sobą pierścienie, które później stały się nowoczesnym logo Audi. Marka została użyta tylko w produkcji samochodów wyścigowych - cztery fabryki nadal produkowały samochody pod własnymi nazwami.


Cztery samochody przedsiębiorstwa stały Auto Union (1932)

Interesujące są historie tych marek, na ilustracjach możecie zobaczyć jak wygląda rebranding tych korporacji. Historia motoryzacji jest ciekawym przykładem, w którym przeplatają się marki, pomysły technologiczne i jak pokazują ostatnie lata informatycznym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz